Αναρτήσεις

Thalia-Maria Alexaki

An exhibition with social dimensions. Christos Alevras. An artist with a clear sensitivity towards current social issues. Playing with words and concepts, the artist shows the shifting of interest from the substantial human contact, this primordial human need, to society, the human mass that coexists, feels, cooperates or collides, walks and fights together. Within the context of this exhibition, we find "society", an interactive video that aims to introduce the visitor to the artist's frame of mind. The works are divided in three interrelated units: series Y, series O, series Mutations. Through creations that project the primeval fertility symbol, which can be identified with femininity and female nature and, consequently, with the female womb that carries life, we are led to Mutations, where man leads his own species, bearing a new "being", a future "man", above and beyond nature, or, even better, against nature. Of particular interest are the...

Ioannis Bolis.

The minimal and solid volume, the clear cut processing and the simplification in conjunction with the catalytic impression of a primordial presence lend symbolic content to Christos Alevras sculptures, simultaneously encoding his aesthetic proposal. His experience and impressions of nature and man are transformed in clear and direct plastic suggestions that are dominated by the concepts of mystery, birth and existence. Ioannis Bolis, Art historian.  

...About Christos Alevras : Chara Theocharous*

Creator of a specific conjectural conception, sculptor Christos Alevras forms his material- mainly white marble- and elevates it to a bearer of meanings.Relying upon basic, stable axes of the plastic art, traced centuries ago, redefines his material instilling it with new personal questions and answers already shaped in messages. The primeval shapes of the sphere and the cube, with all the primitive power that they enclose, the simple shape, the harmony of proportions and the potential plasticity, constitute the foundation, the morphoplastic principle upon which the sculptural treatment is registered. Alevras’ creations declare at first sight their frugal form and they instinctively lead us through it to the primitive, archetypal birth of sculpture. Silently they bridge a distance of centuries from the genesis of sculpture and its first forms to the achievements of abstract rendering. Just like in the beginning, so in its abstract statement the subject- matter is compressed into the t...

Η Annick Chantrel Leluc για το Συμπόσιο της Ιερισσού

«Άνευ νου, ουδέν νοεί» (Αριστοτέλης, Περί ψυχής, ΙΙΙ, 430 a 22) Περνώντας από την Ελλάδα, o Σύλλογος Καλλιτεχνών Εικαστικών Τεχνών Βορείου Ελλάδος μου έκανε την τιμή να με καλέσει στην Ιερισσό της Χαλκιδικής, για να δω τι συνέβαινε εκεί. Στη σκιά του Άθω, κοντά στον ισθμό όπου αποβιβάσθηκέ ο Ξέρξης, σ’αυτόν τον ιστορικό τόπο συναντήσεων, οι αιρετοί και το Πολιτιστικό Κέντρο της Ιερισσού υλοποιήσαν αυτό το καλοκαίρι μια ξεχωριστή πολιτιστική εμπειρία. Όλοι οι άνθρωποι της πόλης, παραθεριστές και μόνιμοι κάτοικοι, ερασιτέχνες, κλήθηκαν να συναντήσουν σύγχρονους Έλληνες καλλιτέχνες διεθνούς αναγνωρίσης, - Ο Keshav Malla , νεπαλέζος καλλιτέχνης που ζει στο Παρίσι, ήταν επίσης προσκεκλημένος. Για δέκα μέρες, μια εικοσαριά άνθρωποι έζησαν μαζί: έφαγαν, δούλεψαν, συζήτησαν. Δημιουργήθηκαν δεσμοί. Ο πλούτος της πρωτοβουλίας αυτής έγκειται έν μέρει στο ότι οι καλλιτέχνες έγιναν δεκτοί σε κατοικία. Η εμπειρία του ενός επέτρεψε την άμιλλα του άλλου. Διαφορετικές τεχνικές δημιουργία...

Η Θάλεια - Μαρία Αλεξάκη,για την έκθεση "επικοινωνία".

“Κοινωνία- επικοινωνία”, μία έκθεση με κοινωνικές διαστάσεις.  Χρήστος Αλευράς.  Ένας καλλιτέχνης με έκδηλη την ευαισθησία σε θέματα που άπτονται της σύγχρονης κοινωνίας, όπως αυτή έχει διαμορφωθεί στον 21º αιώνα. Παίζοντας με τις λέξεις και τις έννοιες, ο δημιουργός καταδεικνύει τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος από την ουσιαστική ανθρώπινη επικοινωνία, την αρχέγονη αυτή ανάγκη του ανθρώπου, στην κοινωνία, στο ανθρώπινο σύνολο που συνυπάρχει, συναισθάνεται, συνεργάζεται ή συγκρούεται, συμπλέει ή συναγωνίζεται. Στο πλαίσιο τηo έκθεσης εντάσσεται και η δράση «κοινωνία», ένα διαδραστικό video, το οποίο έχει σκοπό να προϊδεάσει τον επισκέπτη και να τον εισάγει στο σκεπτικό του καλλιτέχνη. Τα έργα χωρίζονται σε τρεις ενότητες απόλυτα συνδεδεμένες μεταξύ τους, σειρά Υ, σειρά Ο, σειρά Μεταλλάξεις. Μέσα απο δημιουργίες που προβάλλουν το πανάρχαιο γονιμικό σύμβολο, το οποίο ταυτίζεται με τη θηλυκότητα και τη γυναικεία φύση και κατά συνέπεια με τη γυναικεία μήτρα που φέρει ζ...

Ο Γιάννης Μπόλης έγραψε για τον Χρήστο Αλευρά

Ο λιτός και συμπαγής όγκος, η αδρή επεξεργασία και η απλοποίηση σε συνάρτηση με την καταλυτική εντύπωση μιας αρχέγονης παρουσίας προσδίδουν στα γλυπτά του Χρήστου Αλευρά συμβολικό περιεχόμενο, κωδικοποιώντας ταυτόχρονα την αισθητική του πρόταση. Οι εμπειρίες και οι εντυπώσεις του από τη φύση και τον άνθρωπο μετουσιώνονται σε πλαστικές προτάσεις καθαρές και άμεσες, που κυριαρχούνται από τις έννοιες του μυστηρίου της γέννησης και της ύπαρξης.       Γιάννης Μπόλης     Ιστορικός της Τέχνης του Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης

Χαρά Θεοχάρους.

Δημιουργός μιας ιδιαίτερης εικαστικής αντίληψης, ο γλύπτης Χρήστος Αλευράς μορφοποιεί το υλικό του - κατεξοχήν το λευκό μάρμαρο - και το αναδεικνύει σε κομιστή νοημάτων.             Στηριζόμενος πάνω σε βασικούς, σταθερούς άξονες της πλαστικής τέχνης, χαραγμένους εδώ και αιώνες, ανανοηματοδοτεί το υλικό του, εμποτίζοντάς το με νέα προσωπικά ερωτήματα και απαντήσεις ήδη σχηματισμένες σε μηνύματα. Τα πανάρχαια σχήματα της σφαίρας και του κύβου, κυρίως, με όλη την αρχέγονη δύναμη που περικλείουν, το απλό σχήμα, την αρμονικότητα στις αναλογίες και την εν δυνάμει πλαστικότητα, αποτελούν τη βάση, τη μορφοπλαστική αρχή πάνω στην οποία κατατίθεται η γλυπτική διαπραγμάτευση. Οι δημιουργίες του Αλευρά δηλώνουν εν πρώτοις τη λιτή μορφή τους και ενστικτωδώς μέσω αυτής μας οδηγούν στην πρωτόγονη, αρχετυπική γένεση της γλυπτικής. Αθόρυβα, γεφυρώνουν μιαν απόσταση αιώνων από τη γένεση της γλυπτικής και τις πρώτες μορφές της, ως τις κατακτήσεις ...